Prieš metus mokykloje startavęs projektas „Paguodos skrynelė“ sulaukė pasisekimo. Projekto organizatoriai (Psichikos sveikatos perspektyvos ir Vilniaus visuomenės sveikatos biuras) teigia, jog labai svarbu rūpintis psichikos sveikata, ypač šiuo sunkiu pandemijos laikotarpiu, suprasti savo emocijas ir jausmus, juos atpažinti bei rasti įveikos būdus kuomet emocijos mums tampa per sunkios arba trunka labai ilgai.

„Paguodos skrynelė“ – tai priemonė, skirta 7-12 m. vaikų emocinei savireguliacijai gerinti – t.y. padėti vaikams išmokti nusiraminti užplūdus stipriai baimės, liūdesio ar pykčio emocijai. Būtent šios emocijos yra tos, su kuriomis vaikai turi dažnai susidoroti patys, be suaugusiųjų pagalbos. Juk apėmus baimei ar liūdesiui kyla noras atsitraukti nuo kitų, „susigūžti į kamputį“, atsigręžti į save. Kita vertus, pyktį vaikai dažnai reiškia suaugusiems nepriimtinu ar nesuprantamu būdu, o susidūrę su priešiškomis jų reakcijomis – išmoksta jį užgniaužti, paslėpti. Vadinasi, taip pat lieka vieni su savo jausmais. Efektyviausias būdas padėti jiems tokioje situacijoje – išmokyti atsigręžti į savo turimus resursus ir padėti patiems sau. Vaikams „Paguodos skrynelių“ užsiėmimas sukelia pozityvias emocijas, pasakos ir žaidimų keliu kalbamasi ir apie sunkias emocijas ir kaip jas valdyti, stiprinamas atsparumas ir kuriamas geresnis santykis tarp vaikų ir su jais dirbančių specialistų.Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Lina Štelmokaitienė ir šiemet kartu su ketvirtų klasių moksleiviais kūrė emocijų įveikimo sąrašus. Moksleiviai padėjo atsakyti į klausimus: ką daryti, kai man liūdna, baisu ar pikta?

Daugiau informacijos apie projektą:

http://www.ismokpadeti.lt/course/paguodos-skrynele/

Leave a Comment