VU Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslo instituto mokslininkių dr. Agnės Šimkienės, projekto eksperčių: Jūratės Mocartienės (2c/3c klasės mokytoja) ir Gabijos Raubaitės mokslinis straipsnis „Primary Grade Student’s Experiences about Lithuanian Language Lessons on the „Minecraft” Platform” publikuotas moksliniame žurnale „International Journal of Social Science And Human Research” ISSN ( print): 2644-0679, ISSN (online): 2644-0695 (Volume 06 Issue 10 October 2023).

Copernicus link: https://journals.indexcopernicus.com/search/article…

Straipsnyje pateikiami vykdyto mokslinio tyrimo: “Virtualios Minecraft platformos taikymas lietuvių kalbos pamokose pradinėse klasėse (2c /3c) klasėje): kalbinių gebėjimų ugdymasis” rezultatai.

Tyrimo tikslas buvo stiprinti antros – trečios klasės mokinių kalbinius ir socialinius gebėjimus, taikant Minecraft lietuvių kalbos pamokose.

Šiame projekte, pasitelkiant 6 tyrėjų sukurtas Minecraft mokomąsias veiklas (parengtas temines pamokas) buvo ugdomi antros (trečios) klasės pradinių klasių mokinių kalbiniai ir socialiniai gebėjimai, nes būtent Minecraft skaitmeninės edukacinės platformos taikymas sudarė galimybes ne tik akademiniam, bet ir socialiniam mokymuisi.

Dabarties pasaulis, kuriam būdingi tokie terminai kaip daiktų internetas (angl. the Internet of Things), debesų kompiuterija, dirbtinis intelektas, didieji duomenys, yra toks, kuriame įvairių technologijų integravimas (mobiliųjų įrenginių, papildančiosios realybės, nešiojamosios realybės (angl. wearable reality) ir kt. į ugdymosi procesą yra neišvengiamas ir savalaikis. O. Alawajee, J. Delafield-Butt (2021) tyrimais nustatyta, kad žaidimais grįstas mokymasis (angl. game-based learning, GBL) yra tikslingai patraukli šiuolaikinio mokymosi forma. Pastaruoju metu didėja ir Minecraft, kaip edukacinio kompiuterinio žaidimo, naudojimas tiek socialiniame, tiek akademiniame mokymesi. Kadangi Minecraft yra socialiai interaktyvus žaidimas, grindžiamas ne varžybų, o atvirumo, bendradarbiavimo principais (O. Alawajee, J. Delafield-Butt, 2021), tai leidžia teigti, kad šis kompiuterinis žaidimas yra svarbus ne tik akademinių žinių įgijimui, bet ir socialinių gebėjimų formavimuisi.

Mokytoja Jūratė Mocartienė

Leave a Comment