Mokiniams pagalbą teikiantys specialistai
SOCIALINIS PEDAGOGAS
* Konsultuoja, informuoja mokinius, tėvus, pedagogus.
* Teikia pagalbą mokiniams, sprendžiant saugumo, užimtumo, elgesio problemas.
* Padeda šalinti priežastis, dėl kurių mokiniai negali lankyti mokyklos.
* Padeda įveikti mokymosi sunkumus.
* Rengia socialinių įgūdžių ugdymo užsiėmimus mokiniams, bendradarbiaujant su klasių auklėtojais.
* Rengia informacinius stendus, atsižvelgiant į mokyklos bendruomenės poreikius.
* Bendradarbiauja su vaiko teisių apsaugos, socialinės paramos, nepilnamečių tarnybomis, sveikatos priežiūros įstaigomis.
* Rengia ir vykdo įvairius prevencinius projektus ir programas.
PSICHOLOGAS
Psichologinė pagalba mokykloje teikiama, kai:
Kada kreiptis į psichologą?
* Rūpinasi, kad moksleiviai mokykloje jaustųsi psichologiškai saugūs ir ugdymo procesas vyktų be pašalinių negatyvių trukdymų.
* Nustato moksleivių psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas ir padeda jas spręsti.
* Konsultuoja, atlieka psichologinį įvertinimą ir tiriamąjį darbą.
* Stiprina mokytojų, tėvų (globėjų) gebėjimą bendrauti su moksleiviais, turinčiais psichologinių problemų. Šviečia moksleivius, tėvus ir pedagogus vaiko raidos psichologijos klausimais.
Psichologinė pagalba mokykloje teikiama, kai:
* Prašo mokinio tėvai (globėjai);
* Siunčiamas mokytojų, gavus tėvų (globėjų) sutikimą;
* Prašo Vaiko teisių apsaugos tarnyba;
* Jeigu tėvai nesirūpina vaiku.
Kada kreiptis į psichologą?
* Yra bendravimo problemų su bendraamžiais, mokytojais ar tėvais.
* Turi mokymosi sunkumų.
* Jaučiasi vienišas, nemylimas.
* Kamuoja nerimas, depresija, stresas.
* Konsultacijos yra konfidencialios.
SPECIALUSIS PEDAGOGAS
* Užtikrina vaikų, turinčių ugdymo(si) sunkumų, integraciją ir socialinę adaptaciją.
* Teikia specialiąją pedagoginę pagalbą specialiųjų poreikių vaikams, kuriems nustatyti specialieji ugdymosi poreikiai, seka ir fiksuoja jų pažangą bei psichologinę savijautą.
* Atlieka moksleivių, turinčių specialiųjų ugdymo(si) poreikių, pedagoginį vertinimą.
* Teikia mokytojams metodinę pagalbą, supažindina su teisės aktais, reglamentuojančiais specialujį ugdymą.
* Efektyvina tėvų švietimo politiką.
* Reguliuoja mokymo ir mokymosi krūvių strategiją specialiųjų poreikių mokiniams.
LOGOPEDAS
* Teiktia logopedinę pagalbą mokiniams, turintiems kalbos ir kitų komunikacijos sutrikimų.
* Išsiaiškina moksleivių kalbos ir komunikacijos sutrikimų pobūdį ir priežastis.
* Numato palankiausias sutrikusios kalbos plėtotės korekcijos priemones ir ugdymo(si) sunkumų įveikimo būdus.
* Dirba individualiai ir grupėmis su specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiais mokiniais.
* Bendrauja ir bendradarbiauja su mokytojais ir kitais mokiniui pagalbą teikiančiais specialistais.
* Konsultuoja tėvus ir pedagogus mokinių ugdymo(si) sunkumų įveikimo klausimais.
MOKINIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTAS
* Ugdo moksleivių asmens higienos ir sveikos gyvensenos įgūdžius.
* Prižiūri maitinimo organizavimą, skatina sveiką mitybą.
* Įtraukia į sveikatos stiprinimą mokyklos bendruomenę.
* Organizuoja priemones, užtikrinančias traumų ir nelaimingų atsitikimų prevenciją mokykloje.
* Dalyvauja rengiant ir įgyvendinant sveikatingumo programas.
* Dalyvauja sprendžiant mokinių psichologines, adaptacijos ir socialines problemas.
* Nustato ir koreguoja lėtinių neinfekcinių ligų rizikos veiksnius (alkoholio, tabako, narkotikų vartojimas ir t.t.).
* Teikia konsultacinę pagalbą organizuojant kūno kultūrą mokykloje – komplektuojant pagrindines, parengiamąsias, specialiąsias kūno kultūros užsiėmimų mokinių grupes bei vykdant mokinių fizinį auklėjimą.
* Kaupia informaciją apie kasmetinius mokinių sveikatos tikrinimus ir analizuoja jų rezultatus.
BIBLIOTEKININKĖ
* Vykdo informacines ir edukacines funkcijas.
* Komplektuoja, tvarko, saugo ir populiarina fondą visose įmanomose laikmenose.
* Ugdo mokinių informacinius gebėjimus – rasti, kaupti, analizuoti ir pateikti informaciją bei jos šaltinius.
* Teikia profesinio informavimo paslaugas interneto technologijų priemonėmis.
* Teikia metodinę, informacinę pagalbą mokytojams ir mokiniams.
* Ugdo savarankiškus informacijos paieškos įgūdžius.
* Aktyviai prisideda prie mokyklos tikslų įgyvendinimo.
* Informuoja skaitytojus apie spaudinių ir kitų dokumentų fondą.
Teikiamomis paslaugomis naudojasi visa pradinės mokyklos bendruomenė: mokytojai, mokiniai, administracija.