VU Filosofijos fakulteto Ugdymo mokslo instituto mokslininkės dr. Agnės Juškevičienės, projekto eksperčių: Jūratės Mocartienės ir Gabijos Raubaitės vykdomas mokslinis tyrimas – „Virtualios Minecraft platformos taikymas lietuvių kalbos pamokose pradinėse klasėse (2c klasėje): kalbinių gebėjimų ugdymasis”.
Dabarties pasaulis, kuriam būdingi tokie terminai kaip daiktų internetas (angl. the Internet of Things), debesų kompiuterija, dirbtinis intelektas, didieji duomenys yra toks, kuriame įvairių technologijų integravimas (mobiliųjų įrenginių, papildančiosios realybės, nešiojamosios realybės (angl. wearable reality) ir kt.) į ugdymosi procesą yra neišvengiamas ir savalaikis. O. Alawajee, J. Delafield-Butt (2021) tyrimais nustatyta, kad žaidimais grįstas mokymasis (angl. game-based learning, GBL) yra tikslingai patraukli šiuolaikinio mokymosi forma. Pastaruoju metu didėja ir Minecraft, kaip edukacinio kompiuterinio žaidimo, naudojimas tiek socialiniame, tiek akademiniame mokymesi. Kadangi Minecraft yra socialiai interaktyvus žaidimas, grindžiamas ne varžybų, o atvirumo, bendradarbiavimo principais (O. Alawajee, J. Delafield-Butt, 2021), tai leidžia teigti, kad šis kompiuterinis žaidimas yra svarbus ne tik akademinių žinių įgijimui, bet ir socialinių gebėjimų formavimuisi. Šiame projekte, pasitelkiant 6 tyrėjų sukurtas Minecraft mokomąsias veiklas (parengtas temines pamokas), ugdomi antros klasės pradinių klasių mokinių kalbiniai ir socialiniai gebėjimai, nes būtent Minecraft skaitmeninės edukacinės platformos taikymas sudaro galimybes ne tik akademiniam, bet ir socialiniam mokymuisi.
Tyrimo tikslas – stiprinti antros klasės mokinių kalbinius ir socialinius gebėjimus, taikant Minecraft lietuvių kalbos pamokose.
Mokytoja Jūratė Mocartienė