Vienas iš šiandieninio ugdymo modelių, beje, tinkantis ne tik gamtamoksliniam ugdymui – mokymasis gamtoje. Taip vadinamų „žaliųjų“ pamokų metu tyrinėjami supantys gamtos objektai, reiškiniai ir taip mokymasis klasėje papildomas patyriminiais, praktiniais dalykais. Ryšio su natūralia aplinka ir gamtamokslinių, aplinkosauginių žinių sintezė formuoja vidinę motyvaciją gyventi vienovėje su gamta, mat suvokiama, kaip tiesiogiai žmogaus gerovę lemia supanti aplinka.
Gegužės 19, 22 d. mokykloje apsilankė VU studentės, kurios vedė žaliąsias pamokas 2c, 4b, 4c ir 2-4e klasių mokiniams.
2c klasės „žaliųjų“ pamokų tema buvo ,,Mokykis gamtoje ir iš gamtos”. Mokiniai atliko 6 integruotas užduotis 3 grupėse. Turėjo parašyti augalus, gamtos reiškinius ir garsus, kuriuos girdi gamtoje. Pasirinkę medį, išanalizavo jo dalis, matavo ir lygino lapus. Braižė pasirinkto daikto simetrijos ašis. Visi susižavėję stebėjo aplinką per žiūronus ir lygino matomumą.
4b klasės mokiniams „žaliąsias“ pamokas vedė VU studentės Evelina ir Austė. Mokiniai kartu su studentėmis keliavo į Ozo kalvas. Apsižvalgė – juk teko prie abėcėlės raidžių parašyti po vieną gamtos objektą. Atidžiau apžiūrėjo tvenkinį – atliko palyginamąsias ežero ir tvenkinio užduotis. O tada – įdomiausia – stebėjo buożgalvius, daug sużinojo apie varles. Tik tvenkinio vanduo ne itin švarus. Ir stebuklas – jį mokėsi filtruoti su aplinkoje rastomis priemonėmis – samanomis, smėliu, akmenimis.
4c ir 2-4e klasės mokiniams „žaliosios“ pamokos organizuotos mokyklos lauko klasėje. Mokiniai dirbo grupėmis ir turėjo galimybę dalintis savo patirtimis vieni su kitais. Šiose pamokose dominavo tyrinėjimu grindžiamos veiklos. Mokiniai klausėsi miesto garsų, ieškojo gamtinių objektų, kuriems tiktų duoti apibūdinamieji žodžiai – kvapni, kietas, šiurkštus. Pagal duotas paveikslėliuose medžio dalis ieškojo medžių, juos įvardino. Trečioji sunkiausia, bet įdomiausia ir labiausiai patikusi užduotis mokiniams – projektinė veikla – plakatų kūrimas. Žaisdami integruotą judrų gamtamokslinį žaidimą mokiniai apibendrino ir įsivertino žinias.
Tyrimais įrodyta, jog motyvacija santykiui su gamta formuojasi vaikystėje ir turi ilgalaikį poveikį, tad pradinių klasių mokiniams žaliosios pamokos yra itin svarbios (Evans et al., 2007, cit. iš Otto, Pensini, 2017).
Smagios ir įdomios buvo pamokos. Ačiū būsimoms mokytojoms.
Mokytojos Zita Kuzmienė (2c), Vita (4b), Jūratė Mocartienė (4c), Daiva Maminskienė (2-4e)




